Toujours beaucoup

いつまでもたくさん

The Killers - Read My Mind

On the corner of main street
Just tryin' to keep it in line
You say you wanna move on and
You say I'm falling behind

Can you read my mind?
Can you read my mind?

I never really gave up on
Breakin' out of this two-star town
I got the green light
I got a little fight
I'm gonna turn this thing around

Can you read my mind?
Can you read my mind?

The good old days, the honest man;
The restless heart, the Promised Land
A subtle kiss that no one sees;
A broken wrist and a big trapeze

Oh well I don't mind, you don't mind
Cause I don't shine if you don't shine
Before you go, can you read my mind?

It’s funny how you just break down
Waitin' on some sign
I pull up to the front of your driveway
With magic soakin' my spine

Can you read my mind?
Can you read my mind?

The teenage queen, the loaded gun;
The drop dead dream, the Chosen One
A southern drawl, a world unseen;
A city wall and a trampoline

Oh well I don't mind, you don't mind
Cause I don't shine if you don't shine
Before you go
Tell me what you find when you read my mind

Slippin’ in my faith until I fall
You never returned that call
Woman, open the door, don't let it sting
I wanna breathe that fire again

She said
Oh well I don't mind, you don't mind
Cause I don't shine if you don't shine

Put your back on me
Put your back on me
Put your back on me

The stars are blazing like rebel diamonds cut out of the sun
When you read my mind

大通りの片隅で
僕は気持ちを抑えようとしている
君は早く動きだしたいと言う
僕が遅れをとっていると言う

僕の気持ちが分かるのか?
僕の心が読めるのか?

この2つ星の町から抜け出すのを
本気で諦めたことなんてない
信号が青になって
ちょっとの葛藤を経験したら
この現状を覆すんだ

僕の気持ちが分かる?
僕の心が読めるかい?

懐かしい日々
正直者
落ち着かない心
約束の地
誰にも見つからない秘かなキス
折れた手首と大きなブランコ

君が気にしないなら 僕も構わない
君が輝かなければ 僕も輝けないから
でもここを去る前に知りたいんだ
君は僕の気持ちが分かるのかと

おかしなもんだね
合図を待ってたはずの君が そんな風に落ち込むなんて
僕は全身に魔法をまとって
君の家のアプローチに車を寄せる

僕の気持ちが分かる?
僕の心が分かるかい?

若き女王
弾のこめられた銃
地に落ち息絶えた夢
選ばれし者
南部訛り
まだ見ぬ世界
街の壁とトランポリン

でも君が気にしないなら 僕も気にしない
君が輝かければ 僕も輝けないから
だけど去る前に教えてくれ
僕の心に何が見えたかを

信条の下で足を滑らせ転んでる
君はあの時の電話 折り返してくれなかった
なぁ ドアを開けてくれ
そのままにしないでくれ
また炎を吹き返したいんだ

彼女は言った
「あなたが気にしないなら、私も気にしないわ。
あなたが輝けないと、私も輝けないから」
背を向けたまま
背を向けたまま
振り返らずに

太陽を切り取った、反逆者なダイヤモンドのように星たちが輝く
僕の気持ちが分かるかい?

http://lunadryad.blog98.fc2.com/blog-entry-2.html よりの訳詞